Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

torsdag 6. juni 2013

Konfirmasjonsbord / Festbord: fotball, musikk, pc og div (grønt, svart, grått, blått, lilla)

Her kommer det litt ideer dersom du skal pynte ett festbord i grønt, svart, grått eller lilla. Sjarm og Glede har det du trenger for å pynte bordet. På bildet nedenfor så har jeg brukt en grønn blonde festremse. Vi har kjempesøte grønne telys med sommerfugler på. La en liten eføykvist imellom telysholderene. Dette kan passe både til jente og til gutt. Se også forslagene til servietter.


Dersom konfirmanten eller jubilanten spiller fotball, så kan festremsen nedenfor passe godt. Jeg er tilhenger av at lysene ikke skal bli for høye, der hvor gjestene skal sitte og prate. Det er utrolig irriterende og prate med noen, som sitter bak en stor kandelaber ;-) Jeg synes derfor det er lurt og bruke kubbelys i ulike høyder på ett fat. Nedenfor har jeg brukt ett 15 cm limefarget lys, og ett 10 cm grått lys. Kubbelysene holder hele kvelden, mens telys må man etterfylle og ettertenne. Noen liker best det enkle og vil ikke ha så mye mer på fatet, mens andre vil helst ha litt mer pynt.
Vi har poser med små fotballsko, som man kan lime på lysene eller sette på lysfatet. De kan evt. festet på ett bordkort også. Hvis man fortsatt vil pynte mer, så kan man knyte ett svart blondebånd rundt lyset. Dersom man har vært ute og reist, eller liker å reise, så kan servietten med kart passe til ;-)



Det er flere som ikke spiller fotball, men er derimot veldig opptatt av pc og musikk. Da kan man f.eks dekke bordet slik jeg har vist nedenfor. Serviettene med notene på har vært veldig populære. Den lille pc brikken har en liten klype bak, og kan brukes som bordkort. Man kan feste den på glasset eller noe annet. Jeg tenker at en pc er en litt røff ting å se på, derfor dekket jeg med litt røffe telysestaker i ulike høyder. De glassene som er på dem, kan man evt. ta av hvis man vil. Det er kjekt å ha glassene på telysestakene, dersom man skal ha de ute på verandabordet, hvor det kanskje blåser litt. Skal man ha ett bord med pc tema, så synes jeg at det passer med en sølvfarget grå festremse, og feks lilla blomster av noe slag. 
Dersom man vil ha inn litt mer farger, så kan man pynte med turkise glass-steiner. Vi har de steinene i turkis, lilla og hvitt. Jeg synes de gjør seg veldig :-)

Dersom man synes at sølvfarget festremse blir litt for fint, så kan man evt bruke en litt grovere festremse i lilla. Festremsen i lilla har vi også inne i beige, og da kan den passe fint sammen med skjell fra havet f.eks. Dersom man ikke vil ha det så høytidelig med en slett festremse, kan man evt. "bukle" den og sno den i bølger bortover bordet. Man kan også bruke lysholdere med steiner og kubbelys i, dersom man ikke vil bruke ett fat til å ha lysene på. Sand og lys kan matche pynten man har ellers på bordet. Vi har fått inn pyntesand som er klare og i sølv, og det tror jeg vil passe fint til dette bordet, sammen med f.eks lilla lys. Dersom man vil røffe det opp enda mer, så kan man evt. bruke noe hampetråd rundt lysene, og evt knyte sammen sangene med.









Nedenfor ser dere noen ideer til servietter som kan passe til de festbordene jeg har nevnt.


Jeg synes de steinserviettene er så fine. Selv samlet jeg på steiner da jeg var liten, og jeg må alltid ta med  meg en stein fra steder jeg har vært ;-)



Vi har som sagt det du trenger til bordet. Så kom gjerne innom for en hyggelig handel, eller send mail til hringsor@online.no dersom det er noe av dette du kunne tenke deg ;-) Vi kan sende i posten dersom man setter inn penger for varene + porto på konto. Ønsker alle en flott dag. Klem Hilde :-)

Ingen kommentarer: