Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

onsdag 28. november 2012

Advent 2012

Hei nå nærmer 1 advent seg med storskritt ;-) 
Det skal bli koselig å tenne det første lyset på søndag :-))))
Nedenfor har jeg laget noen ideer til hvordan man kan lage en annerledes adventsstake på fat. 
Jeg har brukt lilla lys i både 10 og 15 cm. Jeg lagde symmetri og tok de største på midten, med de med de minste ytterst. Så satte jeg på tall med "bling" på lysene. De tallene er veldig kjekke, for det er pigg bak, slik at det er lettvint å bare stikke dem inn i lyset. 
Så tok jeg ulike lilla engler og satte på fatet, og pyntet med ulike lilla kuler og blomster. 
Dette blir utrolig dekorativt, og veldig enkelt å lage. 
Vi har evt alt du trenger for å lage ett slikt fat, på Sjarm og Glede i Rakkestad.


Dersom man liker best telys, så kan man gjøre slik som jeg har gjort på fatet nedenfor. Her har jeg rett og slett brukt lilla/augbergine fargede mosaikk telysholdere. Jeg tok en skinntråd og bandt på tall, og tok dem rundt telysholderene. Deretter la jeg glass stjerner, kuler og blomster som pynt på fatet. Hvis man liker enda mer "stæsj" ;-) så kan man f.eks sette på noen svarte engler. Svart passer veldig godt til lilla og augberine ;-)



Nedenfor ser dere de ulike serviettene vi har til advent i lilla. Jeg vet at flere og flere bruker hvitt til advent, men jeg synes lilla er en frisk farge, nå som det er så kaldt ute ;-)

Vi har også flere ulike typer løpere i lilla, men er dessverre tomme for brikker. Der bommet jeg litt på innkjøpet :-/ Jeg synes de løperene i lilla med sølvtråd er så utrolig fine ;-) Som dere ser, så har vi også ulike telysholdere i lilla også ;-)
Jeg synes denne puten med ulike farger er så tøff ;-) Den vil friske opp en kjedelig sofa ;-) 
Trenger du noe til advent er du hjertelig velkommen inn ;-) 

Vi har også en mengde julevarer og masse nye klær her nå også ;-) 
Det kommer bilder fra julebutikken etterhvert ;-) Klem Hilde

Ingen kommentarer: