Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

fredag 11. mai 2012

17 mai - Dekket bord og antrekk

Nå nærmer 17 mai seg med stormskritt, og jeg håper av hele mitt hjerte at vi kan få fint vær i hele landet. Uansett vær, så skal vi sikkert kose oss litt inne ;-) 
Mange skal på besøk denne dagen, og mange har gjester. Da er det veldig koselig og dekke ett flott bord. Jeg har dekket 17 mai bord i butikken (Sjarm og Glede) med RØDT, HVITT og BLÅTT som jeg håper vil inspirere dere ;-) 
Det er veldig hyggelig å pynte seg til 17 mai og vi har fått inn masse flotte 17 mai antrekk :-) Ovenfor ser dere den utrolig nydelig strikkejakken. Her i Norge er det ofte kaldt på 17 mai, og vi har flere ulike kjempesøte strikkejakker i butikken. Jeg vet ikke om jeg rekker å ta noe bilder, men uansett så kan dere jo komme og se selv ;-)

Ovenfor ser dere en rød festremse, med flotte lysestaker og tulipaner på. En festremse gjør seg veldig bra på ett dekket bord. På Sjarm og Glede har vi 14 ulike festremser i ulike farger, og de koster ikke mer enn 25 kr pr m. Så for 4 m betaler man kun 100 kr ;-) Det er jo bra og billig ;-)
Nedenfor seg dere ett etasjefat med ulike serviettringer eller lysmansjetter. Det er jo lov å ta fram det fineste man har når man skal feire 17 mai ;-) 
Ett etasjefat er lekkert å pynte med blomster og pynt på. Det som det egentlig egner seg best til, er ha kaker, tvist eller godsaker på. Her er det bare fantasien som kan stoppe en ;-) Jeg synes det gjør seg veldig med sølvkanten som er på fatet.
 Røde servietter med roser sammen med blått og hvitt kan være fint ;-)
Man kan feks pynte ett fat i sølvplett med røde, hvite og blå kubbelys, som dere ser jeg har gjort på bildet nedenfor. Ellers på fatet har jeg brukt ett par hvite saltkar, en rød lysmansjett med en stein som det står gratulerer på. En hvit fugl og en hvit orkide. Det er ikke så mye som skal til for at det kan bli veldig fint :-) Vi har dette fatet i 3 ulike størrelser og fatet på bildet er det største.

På festdager synes jeg at man skal bruke det fineste man har ;-) Har du en flott kandelaber, så ta den fram og la den gjøre litt nytte for seg ;-) Den flotte kandelaberen i glass nedenfor har jeg satt røde, hvite og blå lys på ;-)

Man kan også pynte med litt lysmansjetter. Som dere ser har vi flere typer her i butikken.

Når det gjelder servietter, så har vi mange forskjellige som kan passe til ett 17 mai bord. Personlig synes jeg den nedenfor er veldig fin. Her har vi røde,hvite og blå blomster. Denne servietten er så søt, og har man flere igjen etter 17 mai, så vil den passe perfekt på ett sommerbord.
Hvis man heller vil ha litt mer nøytrale farger på serviettene så kan de nedenfor passe ;-)

Disse blåaktige serviettene med blåklokke, kan passe både til 17 mai og feks til ett konfirmasjonsbord.

Ellers er det som jeg nevnte over flott med roser og blomstrete servietter, og de med bringebær får jeg nesten lyst til å spise opp ;-)

Dersom det er noe av dette som frister, så er det bare å komme innom butikken ;-) 
Jeg kan også sende i posten dersom det er ønskelig ;-) 
I såfall må du ta kontakt på mail: hringsor@online.no

Ønsker dere alle en flott 17 mai feiring ;-) Klem Hilde

1 kommentar:

Rose Garden Malevik sa...

woow,,,,så mkt fint :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan