Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

onsdag 2. mai 2012

Stuen våren 2012 - Gammel og nytt

Hei :-) NIB (norskeinteriørbloggere) har en utfordring til oss medlemmer om at vi skal vise noen gammelt blandet med nytt. Jeg tenkte derfor og vise fram noen bilder jeg tok i stua mi for noen uker siden. Der er det nemlig gammelt og nytt omhverandre ;-)

Som dere ser nedenfor, så ser dere det gamle hengeskapet som jeg fikk av min bestemor da hun levde. Hengeskapet er kjempegammelt og det finnes ikke en spiker i det. Det er satt sammen med treplugger. Som dere ser så glir det rett inn sammen med det nye vi har. Bildet av engelen som passer på jenta er også kjempegammelt, det arvet jeg da bestemor døde. Stolene, teppet, lampene og gardinene er forholdsvis nye. 
Når det gjelder bordet så er det faktisk både gammelt og nytt ;-D Vi har nemlig modifisert ett gammelt furubord med gode ideer. Jeg skal ikke røpe her hvordan vi lagde det ;-) Jeg skal lage en egen reportasje på det en dag jeg får tid ;-)
Dette søte hjerte fikk mannen min i bursdagsgave av ungene og meg. Synes det passer så godt foran det gamle skapet.

Fant ut av det var lenge siden jeg har vist fram denne delen av stua, så da ble det med endel bilder til.

Disse bildene ble tatt i mars, og da var det ganske mørkt ute da jeg tok bildene, men men det får gå. Det er heldigvis blitt litt lysere ute om kvelden nå ;-) 


Englene nedenfor er så fine når jeg tenner telys i den ene ;-) Jeg elsker jo engler som dere sikkert har skjønt ;-)

Det sitter en stor og morsom engel foran speilet også ;-) Den har bollekjaker og er en skikkelig godengel ;-)
Den flotte engelen nedenfor, har dere sikkert sett hvis dere har vært innom og sett på tidligere innlegg. Den er noen år og den er jeg så glad i. Tror det må være den flotteste engelen jeg vet om. Ved siden av står tre lysestaker i ulik høyde. De var nye nå i vinter, mens den lysestaken i tinn med glassbeholder, er nok iallefall 12-15 år gammel.


Det runde bordet er eldgammelt, men det er dessverre ikke så lett å se siden jeg har dekket det med en duk her ;-) På bildet nedenfor ser dere at jeg har brukt to gamle nattbord, som bord. Jeg fant nemlig ikke noe bord i den rette høyden og da gjorde jeg slik istedet. Det funker det, iallefall for en periode ;)



Det gamle "røykebordet" fant jeg på loppemarked en gang og det egner seg fint med litt nye lysestaker på ;-)

Appr. loppemarked....... til helgen er det frimarked på Ekeberg ;-) 
Så da er det sikkert noe for enhver ;-)
Ha en flott dag blant gammelt og nytt ;-) Klem Hilde

Ingen kommentarer: