Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

mandag 5. desember 2011

Leninbadet - Hotell Gástis

Hei som jeg lovte sist innlegg så skal jeg i dag skrive om det helt spesielle Leninbadet. Dette badet finner man på Hotell Gástis i Varberg i Sverige. Det var under en ferietur i sommer at vi oppdaget dette helt spesielle badet. Det er sikkert mange som stresser og ordner mye nå før jul. Ta dere en pust i bakken og besøk dette badet, det er det vel verdt ;-)
Selv har jeg dessverre ikke tid til å besøke dette nå, men jeg skulle gjerne ha gjort det.


Ovenfor så ser dere noe av det flotteste som var på Leninbadet, nemlig ett boblebad innrammet med havsblå fliser, og med levende lys over. Hvor enn mann gikk i Leninbadet så var det tent levende lys. Det var en helt spesiell og rolig atmosfære på dette badet. Nå skal jeg ta dere med til inngangen, også kan vi gå sammen inn på Leninbadet så skal jeg prøve å gi dere en liten drømmespa på veien.


Vi kommer først ned en trapp hvor det er utrolig mye detaljer og detaljerte ting. Vet ikke om bildet på veggen kan være av Lenin selv, men det er jo selvfølgelig mulig. Eller kanskje det kan være han som bygde Leninbadet. Jeg vet dessverre ikke svaret på det .
Alle som ville benytte seg av Leninbadet, fikk låne rene morgenkåper og tøfler. Det var flere muligheter til å få skiftet både for voksne og barn. Nedenfor ser dere omkledningsrommet for herrer og damer.


For de som virkelig er noen tøffinger, så kunne det kanskje være fristende med ett kaldtbad først ;-) Brrrrr jeg er nok ingen tøffing når det gjelder kaldtbad ;-D Men man våkner jo iallefall da om man tar ett kaldtbad først ;-D

Jeg hadde nok ikke trodd at mørkeblå fliser og svart ville være fint på ett bad, hvis ikke jeg hadde sett det med egne øyne. Det er jo egentlig fantastisk, selv om jeg ikke kunne tenke meg det på mitt framtidige bad.
Jeg var litt frøsen og kunne godt tenke meg å bade der den kvelden vi kom dit. Dessverre så hadde badet akkurat stengt da vi kom, men vi fikk allikevel lov til å ta en runde om ta noen bilder :-)


Dagen etterpå skulle vi sjekke ut av hotellet, men ungene hadde ikke glemt dette badet. De ville gjerne bade før vi sjekket ut, og det fikk dem ;-) Jeg var ikke like frøsen dagen etter, og hadde ikke like stor trang til å bade som ungene på morgen dagen etterpå. Ungene frydet seg vilt da boblebadet startet ;-) Det var bare så koselig der ;-)
Mannen min og jeg satte oss i oppholdsrommet på Leninbadet mens ungene badet. Det var masse detaljer der, og jeg satte meg til med en bok fra den svenske krimdronningen "Camilla Læckberg". 

Tenk dere dette stedet en kald vinterdag hvor snøen daler og vinden hyler ute..... Tenk så flott det må være å ha fyr på peisen, lese en god bok. Ta seg ett godt bad og bare nyte tilværelsen i Leninbadet ;-)


Tenk bare på den følelsen av å dusje inni dette flotte blåe rommet ;-)

Dersom man ikke vil bli våt på toppen, så kunne man jo bare ta seg ett fotbad ;-) Tenk å sitte der med kjæresten, kanskje drikke vin hvis man liker det og bare nyte fotbadet mens man snakker og har det hyggelig.



Det var også mulig å få massasje for de som ønsket det, eller hadde en vond rygg å stri med ;-)


Denne vasken viste jeg fram i forrige innlegg også, men den måtte være med igjen den er bare så sinnsykt fin ;-) også hører den jo til Leninbadet ;-) Jatakk den vil jeg gjerne ha ;-D



Se på denne morsomme ideen med blomster oppi dooen ;-D De kunne godt ha kostet på seg noen litt flottere blomster til en så fin wc da men ;-D

 På veien ut av Leninbadet fant jeg denne utrolig flotte lysekronen ;-) Den er nok gammel ;-)
Håper dere synes Leninbadet var like flott som jeg synes ;-) En god dag til dere alle ;-) Klem Hilde

Ingen kommentarer: