Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

onsdag 11. mai 2011

KONFIRMASJON / DÅP - FESTBORD ROSA

Her kommer reportasjene som på en "Rosa" perlesnor ;-)
Da forstod du sikkert at dagens innlegg handler om den deilige fargen rosa. Jeg må bare si at jeg elsker den fargen, det er liksom noe eget med den ;-) Så er jeg typisk jente også da ;-)
Sølvfargede telysholdere i ulik høyde, gjør seg fint for å få litt høyde på bordet. Samtidig er de såppas lave, at de ikke sjenerer når man skal snakke med den som sitter på andre siden.
I denne dekorasjonen har jeg brukt en sølvskimrende festremse i bunn, og en sart smal festremse i rosa oppå. Jeg har "stæsjet" med rosa skinnende telysholdere med sølv inni. De passer utrolig godt til ett festbord som det skinner av ;-)

Den lilla blomsten i lilla med glitter lager ett feststemt inntrykk av bordet. Jeg har også lagt en rosa girlander mellom telysholderene, hvor blomstene faktisk er porselensblomster. Inni girlanderen er det ståltråd, slik at den lett kan bøyes slik man vil.

Jeg elsker "rosa" og jeg elsker hjerter ;-) Så denne kombinasjonen er helt perfekt ;D

Sjarm og Glede har strøhjerter i sølv som vist på bildet. De er kjempefine til både dåp, konfirmasjon og bryllup. De kan faktisk brukes innen juledekorasjon og til nyttårsfest også. Så de er fine til mange anledninger. Vi har også litt større flate hjerter i samme type, som man kan skrive på og bruke som bordkort ;-)Nedenfor ser dere ett eksempel på servietter som kan passe til disse fargene. Jeg tenkte at man kan lage en vifte med blomsterserviettene på toppen, og kremfargede middagservietter i bunn. Man kan evt bruke en sølvserviett i bunn, istedenfor kremfargede hvis man synes det blir mer fest over den. Vi har også de blomsterserviettene i små kaffeservietter.Nedenfor ser dere en annen vri på ett rosa uttrykk , med en "touch" av grønt. Her har jeg tatt bort den rosa smale festremsen jeg la oppå, og bare brukt den sølvskrimrende festremsen.
Girlanderen med rosa porselensblomster passer fint til de to ulike limegrønne telysholderene.
Vi har store middagservietter i grønt med litt skinn i. Det passer godt med en serviett med rosa blomster oppå ved en evt vifte. Som dere ser har vi også kaffeservietter med rosa blomster på. Hvis jeg ikke husker feil, så mener jeg Martha og Ari hadde disse fargene når de giftet seg. Dere får rette meg om jeg ikke husker riktig ;-)

Når jeg først nevner bryllup vil jeg trekke fram den fine festremsen med sølvhjerter på som jeg skrev om i det første innlegget for i år om konfirmasjonsbord. Den kan brukes til dåp, bryllup, konfirmasjon, bursdag og andre festligheter. Man må egentlig ikke ha noen annen grunn enn at man elsker hjerter for å dekke med den ;-) I vasen som er vist på bildet over, er det flere rom til å putte blomster. Hvis man vil så kan man jo feks ha ulike sommerblomster oppi der. Det ville sikkert gjøre seg fint ;-) Her ser dere en flott serviett med steinhjerter og roseblader på. Man kan bruke den sammen med feks. sølv servietter, og lage vifte. Den er faktisk enda friskere og finere i fargen i virkeligheten. Dere får ta dere en tur inn på Sjarm og Glede i storgaten 15 i Rakkestad og kikke selv ;-) Vi har også rosa strøpynt i blomster og sommerfugler i ulik størrelse som passer veldig godt til sammen med noen søte små sølvhjerter.Nedenfor ser dere en forsmak på neste farge på dekorasjon som er lilla. En flott lilla festremse med sommerfugler på ;-) Så følg med..... siste reportasjen kommer om ikke lenge ;-)






Svever du på en rosa sky i dag, så håper jeg du fortsetter med det ;-)

Hvis ikke, håper jeg du har det bra allikevel ;-)


Ha en fin dag :-)

Klem Hilde :-)

Ingen kommentarer: