Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

torsdag 5. mai 2011

Bryllup / Konfirmasjonsbord

I mai og framover nå, så står festdagene i kø. Mange går i disse dager og tenker på hvordan de skal dekke ett fint festbord.......

Jeg har laget mange forskjellige forslag i butikken, og det er dekket til fest på Sjarm og Glede. Ta dere gjerne en tur innom for å få litt innspirasjon ;-)

Det er så mange farger å velge mellom når man skal dekke ett bord. Det kommer til å komme innlegg fortløpende i både lilla, rosa, blått og grønt, men jeg har valgt å starte med det nøytrale.
Jeg har fått inn en kjempefin festremse med sølvhjerter på. Den kan man legge midt på bordet, og kan brukes både til bryllup, konfirmasjon og til andre festlige anledninger.

Ovenfor har jeg tatt en glass telysholder formet som ett hjerte, med ett lavendelfarget lys oppi. En silkeblomst i rosalilla med glitter på inntil, og noen løse sølvhjerter på bordet, skaper en magisk kontrast :-)
Jeg har fått inn flate sølvhjerter som er kjempefine å bruke til bordkort. Se nedefor ;-)
Ovenfor ser dere servietter som kan passe til sølv og hvitt. Kaffeserviettene og lunsjserviettene er litt mønstrete. En stor lunsjserviett i sølv, kan passe fint til dersom man ønsker å lage en vifte, hvor man trenger en stor en i bunn. Jeg hadde tenkt å lage vifte og vise dere, men så ville jeg ikke sprette opp serviettpakkene. Så håper dere ser for dere hvordan jeg mener allikevel ;-D


En enkel hjertevase i glass, fyllt med hvite regndråper og blomster blir en veldig fin og enkel dekorasjon på bordet.

Ovenfor ser dere en annen serviett, som er godt egnet sammen med hjertefestremsen ;-)
Den går i grått, hvitt og aubergine/lilla.
Den ville passe ypperlig til en jente som skal konfirmere seg ;-)

Det kommer som sagt flere innlegg om kort stund med bord i ulike farger ;-)


Ha en god dag ;-)

Klem Hilde :-)

Ingen kommentarer: