Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

onsdag 17. november 2010

Sofa og stuevindu

God kveld i stua ;-) Det har visst vært en oppfordring fra NIB (norske interiørbloggere) om å legge inn sofakroken på siden deres. Jeg hadde ikke tid da konkurransen stod på hos dem, men kan jo legge dem ut på min blogg iallefall. Nedenfor ser dere stuevinduet vårt :-)

Det var selvfølgelig bare smale karmer under vinduet, da vi overtok huset for endel år siden.
Jeg er veldig glad i ting i vinduet, så vi satt opp en planke som ble malt hvit. Det var en lur løsning, og kan anbefales til dere som sliter med smale karmer.


Jeg er veldig fornøyd med den nye sofaen vår!
Vi hadde en rød sofa med grønne blader på før denne (se eldre innlegg). Jeg vurderte fram og tilbake om vi skulle kjøpe trekk til den gamle. Mannen min var ikke enig i å kjøpe trekk. Han mente vi ikke ville bli fornøyd med det, og at det ville bli mye styr med ett trekk.
Så etter å ha prøvd litt forskjellige sofaer endte vi med denne ;-)

I den lille bladkurven er det stort sett bare interiørblader ;-) Det er jo ikke så rart, siden jeg har glødende interesse for det ;-) Den blir stadigvekk full, så kanskje noen av dere har en god ide om hvordan man kan "stue" bort bladene? Nå ligger de stablet oppå hverandre i gangen under trappen.... :-\ Det er ikke akkurat noen god løsning ;-)

Når det gjelder bladet "Vakre hjem" er nok det favoritten min :-) så de tar jeg fram igjen og igjen. Fått mye god innspirasjon derifra :-) pluss mye ideer ved å se på alle de flotte bloggene deres :-)

Her ser dere ett detalj bilde fra stuebordet og "stæsjet" oppå :-D
Jeg synes bordet er knalltøft :-)
Eneste ulempen er at svart glassbord blir fryktelig støvete ;-D

Ti minutter etter at jeg har tørket støv av det, så synes støvet igjen ;-D Det hender jeg legger på en litt større duk, så ser jeg ikke støvet så godt. Jada jada.....jeg vet jeg bare lurer meg selv ;-D

Er akkurat som når man hører en ulåt i bilen, som ikke skal være der. Lettere å bare skru opp musikken litt høyere så man ikke hører ulåten ;) Jeg må innrømme at jeg traff spikeren på hodet med meg selv og biler. Jeg bare kjører og fyller diesel jeg ;-D Tror jeg vasket bilen en gang i fjor. Hmmm.....drev ikke jeg å snakket om interiør, også har jeg plutselig begynt å snakke om biler....nei det får mannen ta seg av.
Over til interiør igjen :-D
Det morsomme bordet har vi arvet av svigermor. Tror det er fra 60 tallet en gang. Nå er det inn og blande gammelt og nytt. Synes det bordet gled rett inn i resten av stilen i stua vår.

Som dere ser er jeg veldig glad i levende lys. Jeg er veldig fornøyd med de duse fargene på ting, gardiner og lamper. Jeg tror faktisk at de gardinene kan få henge oppe i julen. Jeg har liksom ikke lyst til å ta de ned. De passer sammen med de lyse veggene og gir meg en følelse av ro :-)
Kan jo trenge det siden jeg jobber i en interiørbutikk, hvor det er masse inntrykk på en gang. Spesielt nå hvor det er både lilla til advent og endel rødfarger i butikken. Jeg har ikke hatt tid til å ta noen bilder av julen i butikken ennå.
Dere får komme og se selv ;-D
Ha en god natt ;-)
Natta klem fra Hilde :-)

1 kommentar:

Solveig sa...

For en koselig sofakrok! Lyst og lunt på samme tid, og bærer preg av at det bor mennesker her som liker å skape stemning og hygge rundt seg;o)
Ønsker deg en flott helg.
Klem fra Solveig