Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

mandag 14. januar 2013

NYTTÅRSBORD 2012

Godt nyttår alle sammen ;-) Det er jo allerede 14 dager siden nyttårsaften, men jeg hadde lyst til å vise hvordan jeg dekket nyttårsbordet ;-)

Som dere ser så tok jeg en hvit duk i bunn, med en festremse oppå, og strødde sølv stjerner bortover. Siden vi skulle ha en desser som bestod av røde bær stekt med marsmellows på, så regnet jeg med at det ville bli noe klin på duken.
Jeg tok derfor en blank plastikk duk oppå bordet, så slapp jeg klinete duk ;-)
Når man har barn i huset må man være litt "føre var" ;-)



Så lagde jeg en nyttårsdekorasjon på ett blankt sølvaktig fat. Tok ett hvitt lys med perler og skinn på, med en froststjerne krans rundt. Så stakk jeg "istapper" med glitter på innunder stjernen, slik at de på en måte skulle se ut som raketter. Resten av stjernene jeg hadde på bordet strødde jeg oppå dekorasjonen. Jeg hadde to slike fat på bordet, med noen telysestaker mellom.



Vi var så heldige at vi fikk de middagstallerkene vi ønsket oss til jul. De er bare så fine ;-))) Det var en fryd og dekke bordet med dem ;-) Jeg tok en dekketallerken underst, også brettet jeg sølvservietter med perler i en vifte.

Her ser dere litt hvordan det ser ut ellers i stuen til jul ;-) Vi kjøpte en vifteovn med flammer, den varmer godt og er koselig å se på ;-)

Her ser dere juletreet som ungene pyntet, det er deres jobb hvert år. Så det blander jeg meg ikke inn i, men jeg synes de er veldig flinke da ;-)
Her ser dere stuevinduet pyntet til jul. Jeg bare elsker den store engelen, den står framme hele året.
De "trærne" jeg har oppi de hvite pottene har jeg hatt i mange år. De er så fine og gjør seg så godt ;-) Håper jeg gav dere litt innspirasjon ;-) Ha en fin ettermiddag. Klem Hilde

Ingen kommentarer: