Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

fredag 18. mai 2012

Konfirmasjonsbord - Festbord - grønt svart rødt

Konfirmasjonen står for døren her i bygda, og jeg tenkte jeg skulle gi dere litt inspirasjon. 
Nedenfor har jeg laget ett lysfat med ett 15 cm svart kubbelys, 10 cm grønt kubbelys, kvister og noen røde blomster. Det er så lettvindt og enkelt og lage ett slikt fat, dessuten tar det liten tid ;-)
Som dere ser på bildet nedenfor så har jeg blandet grønn og svart festremse. Festremsen koster ikke mer enn 25 kr pr. m, så det er ikke dyre investeringen ;-) Vi har også en annen type med lime festremse i butikken (den passer enda bedre til gutt), men jeg har dessverre ikke bilde av den her. Mulig det kan ligge noe bilde av den på tidligere blogginnlegg ;-)
For at ikke bordet skal bli så veldig "platt" kan det være fint og ha ett par enkle lysestaker i ulik høyde. Pass bare på at de ikke blir stående foran noen, slik at de står i veien for de som skal prate med hverandre.
Dersom det er en fotballgutt som skal konfirmeres, så kan det være fint med fotballservietter. Vi har også disse i kaffeservietter, men jeg har ikke bilde av dem ;-)
 Det kan også være fint og bruke svarte servietter med blomster på, slik som vist nedenfor ;-)
 Man kan feks ha svarte servietter med hvite blomster, og kaffeservietter med eføy ;-)
Man kan også bryte helt, og velge stripete servietter hvis man ønsker det ;-) 
De blomstrete kaffeserviettene kan passe til det meste.

Dersom man er glad i musikk så kan disse noteserviettene være veldig fine ;-) 
De små kaffeserviettene i sølv kan passe til flere anledninger.

Ønsker dere en flott fest og en god helg ;-) Klem Hilde :-)

Ingen kommentarer: