Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

tirsdag 17. januar 2012

Jul på kjøkkenet 2011

Hei :-) 
Alle har vel kastet ut julen for lengst nå ;-) Det har også jeg gjort, men jeg tok iallefall bilder før den ble tatt vekk ;-) Disse bildene ble tatt den samme dagen som  jeg ryddet den vekk ;-) Det var liksom siste sjanse til å forevige julen i 2011. Jeg har ikke rukket å dele bildene med dere før nå :-) 
"Julen varer helt til påske" ;-D

Vanligvis har jeg hatt røde gardiner på kjøkkenet til jul. I år gikk jeg 3 uker på krykker pga en ødelagt muskel i leggen i november og desember, så jeg orket rett og slett ikke å bytte ut lingardinene. 
Jeg løste det ved å ta ett bånd hvor det stod "God Jul" og bandt rundt. Synes det ble fint ;-) 

Ovenfor ser dere ett oversiktsbilde fra den kroken av kjøkkenet som jeg er mest fornøyd med ;-) Hjørneskapet som jeg malte i sommer, passet godt inn sammen med julepynten synes jeg ;-) Det var morsomt å dekorere det. Som dere ser så er jeg glad i rødt til jul ;-) 
Nedenfor ser dere Oluf og en av de andre sangkor nissene, som sitter oppå hjørneskapet.

De nissene er skikkelig rampete ;-D, og i det jeg skulle rydde dem bort, så slang de seg ned. 
De klamret seg fast i skapet, og ropte: "Nei jeg vil ikke, for julen varer helt til påske, det blir ikke noen julegave på deg neste jul hvis du gjemmer oss bort allerede nå". Jaja vi får nå se på det da vet dere svarte jeg ;-)  Etter mye jamring fra nissene vant jeg tilslutt ;-D


Hyllen ovenfor er jeg skikkelig fornøyd med. Den gjør så mye ut av seg, og det blir stort sett bra uansett hva man har på den. Jeg elsker hjerter, det har jeg sikkert fortalt dere før ;-) Synes den røde bærkransen er utrolig fin. Den blir ekstra fin med ett "God Jul" skilt inni ;-)


Disse nissebarna er fra SIA og de er nye for året. Selv om man har massevis med julepynt fra før, må man liksom ha noe nytt hvert år ;-) Sikkert flere som kjenner seg igjen på det området ;-)

Nissene nedenfor har jeg hatt i mange år, og de har fast plass på kjøkkenet i julen.
Alle nissene på bildene som kommer nedenfor, er også slike nisser som jeg har hatt lenge. Det er liksom noen nisser man er ekstra glad i, og som har fast plass hvert år.




Ovenfor ser dere de svenske Rolf Berg nissene. De er så gode i ansiktet sitt og de er jeg også veldig glad i ;-)
Jeg tenkte jeg skulle legge ut bildene fra juletreet og stuen også ;-) De kommer om ikke så lenge ;-)
Ha en flott kveld ;-) klem Hilde

Ingen kommentarer: