Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

mandag 30. mai 2011

Mai/Sommer farger



Det er siste dagen i mai i dag...... Noen tenker kanskje at man ikke kan bruke rødt hvitt og blått framover....... men det kan man jo selfølgelig ;-)

Rødt, hvitt og blått er typiske sommerfarger og gir ett friskt uttrykk :-) Se bare på disse friske serviettene, de oser av sommerlig sjarm og varme. Rødt, hvitt og blått passer kjempefint på verandaen, så får vi bare håpe at det blir mulig å sitte litt ute snart ;-)


Ovenfor ser dere at jeg har brukt en blå løper og hvite telysholdere. Hvis man ikke er så veldig glad i rødt, så kan man jo bare kutte ut den fargen ;-) Blått og hvitt er en veldig fin og sommerlig kombinasjon det også. Spesielt på hytter ved sjøen er den fargekombinasjonen kjempefin. Jeg la noen falske lavendelblomster ved siden av telysestakene. Synes det gjorde seg :-)


Ovenfor ser dere ett hvitt metallfat som jeg har dekorert i rødt hvitt og blått. Ulik høyde på lysene gjør seg når lysene er tent. En rød perlegirlander og røde dekorhjerter gjør seg som ekstra pynt på lysfatet. Jeg knyttet en hvit blondesnor rundt det røde lyset for å myke det opp litt. Lysfatet var såppas stort at jeg fikk plass til en blomst også. Når det gjelder å lage slike lysfat, er det stort sett bare fantasien som begrenser en ;-)


Man kan også knyte blondebånd rundt vaser eller lysholdere også. Disse rosene som er i den hvite vasen er faktisk falske.....helt utrolig hvor ekte de ser ut ;-)


Nyt den siste maidag :-)

Klem Hilde

Ingen kommentarer: