Velkommen til Sjarm og Gledes blogg om klær, interiør, oppussing, dekking av bord, reise osv.

Sjarm og Glede er en godtebutikk for damer ;-) Menn er selvfølgelig også hjertelig velkommen ;-) Vi har ett kjempestort utvalg i gaver, interiør, klær, smykker, belter, noe sko mm. Sjarm og Glede er rett og slett en skattekiste midt i Storgaten 15 i Rakkestad i Østfold.

Åpningstider: man-fre 10.00-16.30, tors 10.00-18.00, lør 10.00-15.00.

Vi har dessverre ingen nettbutikk. Vi kan evt sende i posten, om det er enkelte varer dere vil ha, og bor langt unna ;-) Jeg garanterer ikke at jeg har varene igjen på lager, men det er jo bare å spørre på hringsor@online.no Dere finner oss også på Facebook ;-)


Du er besøkende nr : Free Hit Counters

torsdag 8. oktober 2009

Spisestueveggen før og etter ;-)

Dette viser veggen i spisestuen før den ble pusset opp. Furu var jo engang så inn :-> Nå forstår jeg ikke engang at man kan ha furumøbler mot furuvegg.
Det er jo ikke pent engang ;-D

I mange år hadde vi det slik, og man skulle nesten tro vi hadde tatt med oss hytten hjem..... Etterhvert fikk jeg så nok av furu, at jeg følte til slutt kvistene stakk meg i øynene ;-D
I fjor sommer skulle vi på ferie, men rett før avreise måtte mannen på utenlandstur med jobben....og han ble borte endel dager. Jeg kunne jo ikke sette meg ned å deppe av den grunn ;-)

Det gav meg bare en god grunn til å få gjennomført en sårt etterlengtet oppussing av stuen :-) Malekosten er ett nødvendig onde i min hånd i alle ferier, så denne ferien kunne jo ikke være noe unntak ;-D

Jeg tok litt lett på det, og tenkte at det er jo bare å rulle over og ferdig på ett par dager...

Så feil kan man ta......!!!!

Heldigvis hadde jeg vært lur nok til å sjekke opp på forhånd hva jeg måtte gjøre...

Etter mange dager med bare forarbeid (puh....) som bestod av kvistlakk, sparkel, pussing og grunning, kunne jeg endelig begynne på fargen....eller farge og farge fru Blom....det var jo en varm hvit farge da.... :-D

En og en halv uke fra morgen til natt tok oppussingen..... Det luktet stramt av maling da stuen var ferdig. Da passet det bra å da dra på den utsatte ferieturen vår, så slapp vi i tillegg unna den værste maledunsten :-)

Bildet nedenfor viser hvordan det ble. Litt av en forandring..... :-)


Jeg var superfornøyd med resultatet, og følte virkelig det var verdt alt strevet
:-) :-) :-)

Ingen kommentarer: